LOADING...
06 ژوئن

تلفن voip و سانترال

تلفن های voip

گوشی تلفن IP، آی پی فون، IP Phone، تلفن VOIP، تلفن شبکه، تلفن VoIP، تلفن سیپ SIP

چرا از تلفن آی پی یا همان تلفن VoIP استفاده کنیم؟

گوشی تلفن آی پی به نام هایی دیگر گوشی تلفن VoIP یا گوشی تلفن تحت شبکه یا گاها شنیده شده گوشی تلفن اینترنتی، نوعی گوشی تلفن است که با استفاده از بستر اینترنت، از طریق کابل LAN و یا ارتباط وایرلس صدای شما را به شخص مقابل منتقل می کند به فرایند انتقال صدا از بستر شبکه اینترنت را به اصطلاح ویپ (VoIP) می گویند. امکان انتقال صدا بر برستر اینترنت (VoIP) در کنار امکانات ویژه ای که تکنولوژی نوین سیپ (SIP) در اختیار تجهیزات نوین ویپ قرار داده است، مانند انتقال اطلاعات چند رسانه ای (تصاویر و ویدیو)، در مکالمات باعث شده که بسیاری از استفاده کنندگان خطوط شهری، به استفاده از تلفن آی پی یا همان تلفن ویپ رو بیاورند. از امکانات ویژه دیگری که شبکه ویپ در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد، می توان به فکس، تلفن گویا، گزارش تماس و هزاران قابلیت دیگر اشاره کرد که برای هر گوشی تلفن آی پی متفاوت است.

استفاده های متداول گوشی تلفن ویپ (VoIP IP Phone)

گوشی های تلفن ویپ متفاوتی در بین تجهیزات VoIP وجود دارند، با قابلیت ها و اشکال و طرح های مختلف. هر گوشی تلفن IP می تواند با توجه به ویژگی هایی که دارد بر روی میز یکی از اعضای شرکت قرار بگیرد. گوشی های آی پی رده منشی با امکانات ویژه به منشی های شرکت ها این اجازه را می دهند تا تعداد زیادی تماس را به صورت همزمان مدیریت کنند، تماس ها را منتقل کنند، در صف نگه دارند و یا آن ها را بلاک کنند.

گوشی تلفن IP بسیاری در رده مدیریتی وجود دارند که امکانات ویژه آن ها به مدیر شرکت اجازه می دهد تا ارتباطات مدیریتی خود را به نحو عالی به انجام برساند. گوشی های ویپ مدیریتی با توانایی در انتظار نگه داشتن تماس گیرنده، انتقال تماس، قرار دادن تلفن روی حالت مزاحم نشوید و دیگر امکانات ویژه مدیریتی می توانند ابزار مناسبی برای یک مدیر در برقراری ارتباط باشند.

باید ابتدا بدانید برای چه شخصی با چه سمتی گوشی تلفن آی پی تهیه می کنید، اگر این فرد مدیر است باید گوشی تلفن IP با امکانات مورد نیاز یک مدیر را بیابید. اگر برای منشی خرید می کنید می بایست تلفن IP رده منشی را در نظر داشته باشید. ویپ شاپ تمامی مدل های تلفن VoIP را در اختیار شما برای انتخاب و خرید قرار داده است.

توصیه های خرید تلفن آی پی

تلفن های IP و یا IP Phone به تلفن هایی گفته می شوند که با اتصال به شبکه کامپیوتری و استفاده از فناوری ویپ کاهش هزینه را ممکن می سازند. ویپ شاپ انواع تلفن های آی پی از برندهای معتبر مانند یلینک (Yealink)، پلیکام (Polycom)، سیسکو (Cisco) را به صورت مستقیم به بازار VoIP ایران عرضه میکند. آی پی فون مورد نظر خود را با جستجو در میان محصولات این سایت انتخاب نمایید. آی پی فون ها معمولا از پروتکلهای استانداردی پشتیبانی میکنند و بنابراین از این تلفن ها میتوان در بیشتر سیستم های تلفنی ویپ استفاده نمود.برای انتخاب IP Phone همچنین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و با خرید آنلاین محصولات ما را هرچه سریعتر دریافت کنید.

گروه فنی مهندسی جی ای  تک آمادگی مشاوره و فروش و اجرا انواع سیستم های ویپ voip را برای شما دارد.

با تلفنهای ویپ با کمترین هزینه با دیگر شعباتتان در نقاط دیگر به صورت تماس داخلی ارتباط برقرا نمایید.

مقایسه سیستم تلفن VoIP با سیستم تلفن سنتی سانترال آنالوگ

رابط های گرافیکی و مبتنی بر وب

 مدیریت سیستم VoIP عموما به صورت Web Base  و از طریق رابط گرافیکی و کاربر پسند می باشد که باعث می شود کنترل ، تنظیم و تغییرات در سیستم بسیار آسان انجام شود . به این ترتیب جهت انجام تنظیمات و تغییرات در یک سیستم تلفن VoIP نیازی به حضور فیزیکی کارشناس VoIP نمی باشد و تمامی کارها به صورت از راه دور یا ریموت قابل انجام می باشد .

 سیستم های تلفن قدیمی دارای رابط های کاربری پیچیده ای هستند که معمولاً تنها برای استفاده کارشناسان آنها طراحی شده اند و کارشناسان آن برای انجام تنظیمات لزوما باید در محل حضور فیزیکی داشته باشند .

کاهش هزینه های تلفن

اگر شرکت یا سازمانی دارای چندین شعبه در نقاط مختلف باشد ، این شعب علاوه بر این که می توانند یک مرکز تلفن VoIP مستقل داشته باشند می توانند از طریق شبکه اینترنت ، اینترانت و یا هر ارتباط IP Base دیگر بین هم ، ارتباط تلفنی رایگان و داخلی داشته باشند . همچنین می توانند از خطوط شهری یکدیگر استفاده نمایند . برای مثال شعبه تهران می تواند از خط شهری اصفهان برای تماس استفاده نماید.

این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

نیاز به سیم کشی

در سیستم VoIP می توانید گوشی های تلفن را به هر پورت استاندارد شبکه های کامپیوتری متصل سازید (پورتی که می تواند با نزدیک ترین کامپیوتر به طور مشترک استفاده شود ) . تلفن های نرم افزاری نیز می توانند به طور مستقیم برروی کامپیوتر نصب شوند در نتیجه می توان از سیم کشی تلفن صرف نظر کرد.در ساختمان های تازه ساز می توان به طور کامل از سیم کشی مستقل برای تلفن صرف نظر کرد .

پیاده سازی سیستم های سانترال بدون نیاز به سیم کشی ممکن نیست ، برای اضافه کردن یک داخلی بیشتر روی سانترال های آنالوگ مجبورید تا از سانترال آنالوگتا پریز تلفن کابل بکشید

گوشی های تلفن

سیستم VoIP از یک استاندارد به نام SIP استفاده می کند که باعث می شود امکان استفاده از هر تجهیزی که از SIP پشتیبانی می کند وجود داشته باشد. بنابراین هیچ گونه محدودیتی در انتخاب تجهیزات و مخصوصا تلفن ها وجود ندارد و می توان در یک سازمان از چندین برند و چندین مدل تلفن بدون هیچ محدودیت و مشکلی استفاده نمود . تلفن های IP در برند ها و مدل های بسیار متنوعی عرضه می شود. تلفن های کارمندی ، تلفن های مخصوص منشی ، تلفن های مدیریتی ، تلفن هایی با صفحه نمایش رنگی ، تلفن هایی با صفحه نمایش لمسی ، تلفن های بی سیم ، تلفن هایی با ظاهر مدرن ، زیبا و شیک و تلفن هایی با امکان ارتباط تصویری، تلفن هایی هستند که در سیستم VoIP قابل ارائه می باشند ..

در سیستم تلفن سانترال های سنتی در انتخاب تلفن محدودیت های وجود دارد . برای مثال در سانترال پاناسونیک شما می توانید فقط از تلفن های برند پاناسونیک استفاده نمایید و حق انتخاب دیگری ندارید و تلفن غیر از برند پاناسونیک با سانترال پاناسونیک سازگاری ندارد.


قابلیت افزایش ظرفیت

 در VoIP افزایش خطوط تلفن و شماره های داخلی بدون هزینه های گزاف امکان پذیر می باشد . از آنجایی که اضافه کردن بسیاری از امکانات و قابلیت های پیشرفته در این سیستم به صورت نرم افزاری صورت می گیرد انجام آنها بسیار ساده تر از سیستم های نسل قدیم می باشد . برای مثال اضافه کردن داخلی در این سیستم به صورت نامحدود و بسیار ساده امکان پذیر است بنابراین زمانی که کارمندی به شرکت اضافه می شود فقط مستلزم خرید یک دستگاه تلفن IP هستید و یا می توانید از تلفن های نرم افزاری استفاده نمایید که نسخه های رایگان آن نیز موجود است .

در سانترال های سنتی اضافه کردن داخلی محدود به پورت های فیزیکی موجود در سانترال می باشد و اغلب اضافه کردن خطوط تلفن ورودی و یا داخلی های بیشتر نیازمند ماژول های سخت افزاری گران قیمتی است . در بعضی از حالت ها نیاز به خرید یک سیستم تلفنی کاملا جدید می باشد.


 امکان انتقال شماره تلفن داخلی

بسیاری از پرسنل در یک شرکت علاقه مندند در صورت جابجایی حتی به صورت موقت شماره تلفن داخلی خود را به همراه داشته باشند . با استفاده از سیستم VoIP  هر کاربر به سادگی می تواند شماره داخلی خود را به میز کار جدیدش منتقل نماید . این اتفاق بدون هیچ گونه تغییری در سیستم تلفنی اتفاق می افتد . کاربران در حین جابجایی نیز می توانند شماره داخلی خود را حفظ کنند . زمانی که یک کارمند لازم است که امور کاری خود را در منزل و یا هر مکان دیگری به غیر از میز کار خود پی گیری کند ، براحتی می تواند تلفن نرم افزاری خود را راه اندازی نماید و به تماس های وارده به داخلی خود ، همانطور که پشت میزکارش بود ، پاسخ گوید . در حقیقت به خاطر خصوصیات پروتکل SIP ، تماس ها در تمام نقاط دنیا قابل دریافت هستند .همچنین در صورت جابه جایی به اتاقی دیگر هر کاربر می تواند تلفن خود به محل جدید منتقل کند و همان شماره داخلی خود را داشته باشد. همچنین می توان شماره داخلی هر تلفن را به راحتی و در زمانی کمتر از یک دقیقه به شماره دلخواه تغییر داد .

متاسفانه در سیستم های تلفن قدیمی این کار مستلزم تغییرات زمان بر و نصب مجدد آن شماره داخلی می باشد و تغییر در پورتهای فیزیکی و جا به جایی سیم ها می باشد .


صندوق صوتی- Voice Mail

در سیستم های تلفنی ویپ امکان گذاشتن پیام صوتی برای کاربرانی که در دسترس نیستند می باشد . این فایل صوتی در سرور ذخیره می شود و امکان گوش دادن به این پیام در آینده وجود دارد . همچنین می توان تنظمیاتی انجام داد که فایل صوتی برای شما ایمیل شود .

این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد .


سیستم گزارش گیری

در سیستم های تلفنی ویپ تمامی تماس ها ، اعم از تماس های داخلی ، خروجی و ورودی ثبت می شود و می توان گزارش گیری کاملی را برای تماس ها در اختیار داشت . همچنین امکان جستجو بر اساس تاریخ ، داخلی و … وجود دارد .

همان طوری که تماس ها ثبت می شود امکان ضبط تمامی مکالمات بدون احتیاج به سخت افزاری جداگانه وجود دارد.

این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.


تماس تصویری

بعضی از تلفن های تحت شبکه امکان ارتباط تصویری از طریق شبکه IP را برای شما فراهم می کند .

 این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.


صف انتظار

در سیستم های تلفنی تحت شبکه زمانی که تماس های ورودی از تعداد اپراتورهای پاسخگو بیشتر باشد ناگزیر تعدادی از تماس ها از دست می رود . برای از دست ندادن تماس ها می توان صف انتظار ایجاد کرد و زمانی که تمام اپراتورها مشغول باشند تماس های ورودی در صف قرار می گیرند در این صورت تماسی از دست داده نمی شود .

امکان ایجاد صف تماس در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

Comment (1)
ویپ چیست(Voip)؟ - طراحی و سئو سایت تکنولوژی VoIP دارای محدوديت های مختص به خود است كه در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد. مهمترين مسئله در ارتب
ژانویه 23, 2023

[…] تلفن voip و سانترال […]

Comments are closed.

wpChatIcon